Klic Imobiliare utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Articole de presa externe

„Oamenilor nu le pasă cât de multe știi, până nu știu cât de mult îți pasă.” citat din John C. Maxwell

Întâi avem nevoie să le arătăm grijă față de oameni apoi le putem cere să cumpere de la noi. Cred că nu s-a întâmplat tuturor să întrăm în contact cu profesionișți, medici, agenți de asigurări, profesionișți din diverse domenii cu multă experiență și multă realizări profesionale în spate, care ne făceau recomandări pe care ei le credau corecte și cu toate astea nu am ascultat de ele.

Pe de altă parte sunt persoane foarte aproapiate de noi în care avem încredere, părinții, rudele, prietenii care țin la noi și ne fac recomandări de genul că nu ar trebui să cumpărăm cutare, sau să facem acel lucru care întră în contradicție cu sfatul profesionistului și într-un final decidem să îi ascultăm pe cei în care avem încredere. Până la urmă persoanele care ne iubesc vor tot binele pentru noi, vor să ne protejeze, nu ? De ce am avea încredere într-un necunoscut profesionist ?

Foarte simplu. Dacă aș dori să mă fac zidar probabil aș caută cel mai bun zidar din oraș și m-aș duce să învăț de la el. Totuși mi-ar fi foarte greu să învăț de la el dacă nu m-aș conecta cu el și nu aș simți că îi place de mine, că îi pasă de nevoile și vorbele mele.

De ce nu ar sta lucrurile la fel și în domeniul imobiliar? Vrem să vindem un apartament, întâlnim 20-30 de agenți imobiliari și favorizăm pe cei care ne plac cel mai mult , nu pe cei mai profesionișți.

Într-o piață nereglementată cum este în România fiecare agent imobiliar lucrează cum vrea. Desigur sunt câteva asociații care încearcă să implementeze un cod etic, un mod de lucru profesonist, dar de multe ori nu toți înțeleg ceea ce s-a vrut a fi transmis.

Când sun la o proprietate care îmi place, care este de mult timp pe piață la vânzare și vreau să înțeleg ce s-a întâmplat de ce nu s-a vândut întâlnesc neicrederea de celălat capăt al telefonului.

Cel care a dat anunț nu înțelege de ce mai vreau să vin, nu este suficient să-mi trimită niște poze? Cu toate acestea eu ca și consultant imobiliar nu vând case, ofer servicii proprietarior că să-și atingă scopul de ași vinde casa. Aceste servicii sunt personalizate, și treaba mea este să cunosc persoana înainte de a face presupuneri și a veni cu soluțîi. Cum se face atunci când suntem bolnavi ni se pare normal să mergem la doctor pentru o consultație, iar atunci când nu putem vinde un imobil așteptăm să primim soluția direct din telefon: o vizinare cu un client. Mi-ar fi plăcut să funcționeze așa, însă de cele mai multe ori este doar o strategie sigură pentru a pierde timp valoros.

Cu toate acestea sunt unii oameni care sunt mai înțelegători și acceptă să ne întâlnim la o discuție. Probabil și pentru că rarori sun la prima apariție, iar genul acesta de persoană a avut ocazia să întâlnească deja 10 sau 20 de agenți imobiliari care nu au reușit să-i vândă casă.

Ajuns acolo, în scurt timp își dau seama că nu sunt că toți ceilalți, nu doar fac niște poze, sau 5-10 minute și plec.

Încerc să-l cunosc și să aflu nevoile lui. Această este provocarea mea principala, iar la ce reputație au agențîi mobiliari ca și breaslă pornesc de multe ori cu încrederea de la -2, nu de la 0. Sunt alte bresle, cum ar fi medicii care sunt bine văzuți în societate și automat când încep o discuție cu un pacient pleacă cu încrederea de la +2 sau +5. Cu toate acestea sunt mii de oferte de vânzare pe piata.

Din experiență mea pot spune că un procent foarte mare de vânzători nu vor de fapt să vândă, sau sunt cum s-ar spune vânzători de oportunitate. Dacă primesc prețul vând, dacă nu așteaptă.

Evit să dau verdicte ferme de la prima întâlnire, rolul mei fiind de a înțelege mai bine nevoia omului din față mea înainte să pun un „diagnostic” și să-i spulber visele pe care avea să le realizeze cu banii de pe apartament.

Am observat totuși că oamenii nu țin la preț doar ca și suma, ci au niște planuri cu acei bani. Visul tău ar putea fi să te muți la munte, la iarbă verde, în alt cartier al aceluiași oraș, sau să te muți într-un apartament mai mic sau mai mare. Este normal să-ți faci niște calcule, iar dacă vezi că nu-ți ies calculele renunți. Probabil ți-a zis un prieten sau un vecin, că ai putea vinde cu X. Mi se pare normal să ai încredere în prietenul tău nu într-un necunoscut, dar oare acel prieten poate fi considerat profesionist în imobiliare? Eu când fac afirmații arăt, vin cu dovezi verificabile. Eu când întâlnesc oameni de vânzări care vobesc mult și nu vin cu lucruri concrete am tendința să nu am încredere în ei, tocmai de aceea încerc să demonstrez tot ce spun.

Aceștia sunt primii pași pentru a stabili o relație de încredere. Mai sunt mulți de parcurs până la o tranzacție reciproc avantajoasă.

Doar 7 % din comunicare reprezintă cuvintele, restul fiind limbaj nonverbal și paraverbal. Așa că luați decizia astăzi când aveți o nevoie imobiliară să ascultați și să puneți întrebări agenților imobiliari cu care va întâlniți pentru a va atinge mai ușor și mai repede țelurile !